Leverans
Leverans av din order sker med Postnord och är kostnadsfri inom Sverige, om inte annat anges vid din beställning i kassan. I undantagsfall kan fraktavgift tillkomma beroende på valt fraktalternativ, varpå fraktavgiftens storlek anges i kassan.
Leveranstiden varierar mellan de olika produkterna och anges på respektive produktsida. Normal leveranstid är 2-7 dagar, vissa undantag kan förekomma och specificeras då på aktuell produktsida . Leverans till adresser på Gotland och i Norrland sker normalt med något längre leveranstid.
Du kan följa din leverans genom den spårningslänk och kollinummer som du erhåller av oss via e-post. När du klickar på spårningslänken kommer du till Postnords tjänst för att spåra var din beställning är. Målningen skickas till ditt närmaste utlämningsställe. För att hämta ut ditt paket behöver du giltig legitimation och det kolliid / löpnr som du får via sms och/eller e-post.
Leveransförseningar kan förekomma och vi lämnar inte någon garanti för att angiven leveranstid håller. Om leverans inte kan ske inom avtalad tid kommer du att bli informerad utan oskäligt dröjsmål om anledningen därtill och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Om leveransförseningen är av väsentlig betydelse för dig, har du rätt att häva köpet. I sådana fall måste du meddela oss att du vill häva köpet inom skälig tid efter det att du fått kännedom om leveransförseningen.
Hemleverans
Andreasartist.se tillämpar fri frakt och fria returer för försändelser inom Sverige med tjänsten My Pack Collect hos PostNord, det innebär att försändelsen levereras till närmsta utlämningsställe där upphämtning av paket sker. Andreas Art har också möjlighet att ordna hemleverans av försändelsen mot en extra kostnad om 250 kr inkl moms. Kontakta info@artandres.se så assisterar vi er med detta.
Ändring av skickad försändelse
Om beställning gjorts och ändring av aviserad adress behöver ändras efter skickad vara kan info@andreasart.se hjälpa till med detta. För ändring av namn, adress och mobilnummer tas en avgift ut om 400 kr inkl moms.
Ångerrätt, reklamation och retur
Ångerrätt
Som konsument har du rätt till fjorton (14) dagars ångerrätt från den dagen du tar emot din order, enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela AndreasArt.se inom fjorton (14) dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen). Om du vill ångra ditt köp kontaktar du Andreas Arts kundtjänst på info@AndreasArt.se och begär returfraktsedel, detta ska ske inom 14 dagar efter uthämtat paket, AndreasArt mailar då en returfraktsedel som används för att returnera varan, väl emballerad.
Om produkten är i försämrat skick vid retur gör vi ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan ovarsamt.
Reklamation
Din produkt ska motsvara den bild och storlek som presenteras i webbshopen. AndreasArt.se reserverar sig dock för eventuella nyansskillnader i produkten.
Vi undersöker alltid noggrant de produkter du har beställt innan vi packar och skickar dem till dig. Detta för att minimera risken att du får fabriksskadat gods. Trots detta kan det ibland uppstå transportskador under transporten. Skulle produkten vara trasig eller felaktig när den anländer har du rätt att reklamera produkten. Inspektera mottagen produkt noga vid mottagandet. För att reklamera behöver du ta bilder på den skadade eller defekta produkten, skadat emballage samt på fraktsedeln som sitter på försändelsen. Vi behöver bilderna och ditt ordernummer för att kunna göra en reklamation.
Du har rätt att reklamera din vara inom tre (3) år från det att du mottagit varan. För att inte förlora din reklamationsrätt, måste du dock meddela oss om felet/defekten inom skälig tid, normalt sett inom två (2) månader, från det att du märkt felet.
Om du reklamerar en produkt kommer vår kundservice att höra av sig till dig inom sju (7) arbetsdagar. Återsänd ingen produkt förrän vår kundservice hört av sig. AndreasArt.se väljer om felet ska åtgärdas eller om du ska få en ny produkt. Om du är missnöjd med ett reklamationsärende kan du alltid vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden på Allmänna Reklamationsnämnden www.arn.se. Om vi skulle hamna i en tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan också vända dig till Europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (ODR) för att lösa tvister.
Så här gör du när du ångrat ett köp
- Kontakta kundservice info@andreasart.se
- Kundservice skickar en returfraktsedel till dig som används för att skicka tillbaka din vara.
- Förpacka returen väl och med lämpligt fyllnadsmaterial. Följesedeln ska vara med i paketet och det ska förslutas ordentligt med tejp. Returadress får du direkt av vår kundserviceavdelning.
- Skicka tillbaka paketet.
Återbetalning vid utövande av ångerrätt
När vi har tagit emot och godkänt din retur, eller bevis lämnats på att varan återsänts, betalas dina pengar tillbaka till samma konto du betalade med, vilket sker senast inom fjorton (14) dagar från ditt meddelande om utövande av ångerrätt. Klarna skickar även en uppdaterad faktura per e-post till dig. Återbetalning sker på samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter.
Så här gör du en reklamation
- Kontakta kundservice per mail på info@andreasartist.se
- Bifoga bilder på skadad vara, skadat emballage samt på fraktsedeln som sitter på paketet.
- Kundservice kommer att skicka en ny produkt tillsammans med en returfraktsedel så retur av den skadade varan kan returneras.